2ECO Sales Logo
0

Wat is 2de Hands-Refurbished?

2DE HANDS - TWEEDE LEVEN

2de hands duid op een product dat reeds enige tijd in gebruik is geweest, maar nog zeker een tweede leven kan krijgen. Dit wil dus absoluut niet zeggen dat het artikel in kwestie oud of versleten is! Professioneel kantoormeubilair is bijzonder slijtvast en moet voldoen aan een hele reeks strenge eisen.

MINDER AFVAL

Door tweedehands te kopen voorkomt u dat er iets nieuws geproduceert moet worden dat in een latere fase dan weer op de afvalberg beland. Tweedehands kopen is een zeer belangrijke eerste stap naar circulariteit.

VOORDELIG

Professioneel kantoormeubilair is vaak bijzonder duur in aankoop door de vele eisen die gesteld worden aan het materiaal. Koop je tweedehands dan heb je nog steeds hetzelfde topmateriaal maar aan een voordeligere prijs!

STAAT VAN HET PRODUCT

Om u als klant een zo goed mogelijk idee te geven van wat u kan verwachten van de staat van een product geven wij onze producten een beoordeling met sterren:

**** 4 sterren, zo goed als nieuw, bijna geen gebruikssporen

*** 3 sterren, gebruikt maar goed onderhouden, volledig functioneel, mogelijk met lichte gebruikssporen

** 2 sterren, volledig functioneel maar met duidelijk zichtbare gebruikssporen en normale slijtage door de tijd

* 1 ster, duidelijke gebruikssporen, mogelijk zelfs gebreken in functionaliteit of visuele mankementen

REFURBISHED - HEROPGEWAARDEERD

Een selectie van ons 2de hands meubilair laten wij heropwaarderen. Dit gaat over het plaatsen van een nieuw bureaublad of herschilderen van het onderstel van een bureau of tafel. Het herstofferen van bureaustoelen en zetels. En in sommige gevallen herstellen van schade en het meubel voorzien van vervangstukken.

CIRCULAIR

Nadat we de meubels onder handen genomen hebben zijn ze zo goed als nieuw en klaar voor een volledig tweede leven! Hiermee wordt de hoeveelheid afval dus echt tot het minimum beperkt. Meer en meer meubilair is zelfs ontworpen met oog op refurbishing en circulariteit.

SOCIAAL

Wij werken hiervoor samen met De Brug, een maatwerkbedrijf dat werkt met mensen met een erkende afstand tot de arbeidsmarkt. Dit is een bewuste keuze om ook ons deeltje in een sociale economie bij te dragen. Koop je dus een refurbished meubel dan steun je de niet alleen de evolutie naar een meer ecologische maar ook naar een socialere verantwoorde maatschappij

  • Wat houdt 2de hands precies in?

    2de hands duid op een product dat reeds enige tijd in gebruik is geweest, maar nog zeker een tweede leven kan krijgen. Dit wil dus absoluut niet zeggen dat het artikel in kwestie oud of versleten is!


    Professioneel kantoormeubilair is bijzonder slijtvast en moet voldoen aan een hele reeks strenge eisen. Daardoor is het nieuw vaak ook bijzonder duur in aankoop. 


    Wij verkopen een heel gamma aan 2de hands topkwaliteit-kantoormeubilair aan betaalbare prijzen. Producten uit failissementen, eindereeksproducten en verhuizingen van grote bedrijven die vaak volledig nieuw meubilair aanschaffen voor hun nieuwe locatie.


  • Wat houdt de "staat van een (tweedehands) artikel" in?

    Omdat tweedehandsartikels in de meeste gevallen al een leven achter de rug hebben vertonen zij meestal gebruikssporen. Dit kan variëren van een kleine verkleuring of krasje tot effectief zichtbare of onzichtbare schade.


    Om een indicatie te geven wat de staat van een tweedehandsartikel is hanteren wij een sterrensysteem.


    **** (4 sterren) Artikels die zo goed als nieuw zijn, denk aan designfauteuils die het meeste van de tijd ongebruikt in directeursruimtes staan, stoelen en tafels uit vergaderruimtes die slechts sporadisch in gebruik zijn genomen, etc.


    *** (3 sterren) Items die normaal gebruik hebben gezien maar nog in perfecte staat zijn, vaak meubilair dat nog maar een beperkt aantal jaren in gebruik is geweest en daardoor nog geen slijtage toont.


    ** (2 sterren) Producten met zichtbare gebruikssporen. Denk aan archiefkasten die normaal gebruik hebben gehad, bureaustoelen die al langere tijd in gebruik zijn maar nog volledig functioneel zijn.


    * (1 ster) Een product met zichtbare of onzichtbare gebreken dat nog ingezet zou kunnen worden op plaatsen waar eisen voor optisch voorkomen of bepaalde functionaliteiten minder belangrijk zijn. Bijvoorbeeld in een in een garage of werkruimte.  We pogen hierbij steeds zo duidelijk mogelijk te vermelden wat er mis is, uiteraard zijn deze producten een stuk goedkoper.


    Deze beoordeling van optische en technische staat blijft echter onderhevig aan persoonlijke interpretatie. Onze afzonderlijke producten worden niet altijd stof- en stickervrij gemaakt. Wij proberen echter op onze site altijd een zo duidelijk mogelijk beeld te geven maar niet elk artikel wordt apart gefotografeerd. Het kan dus zijn dat het artikel dat u ontvangt lichtjes andere gebruikssporen heeft dan het artikel op de foto’s van onze site maar wel beoordeeld werd als “van identieke kwaliteit”.


  • Wat is een refurbished meubel?

    Met oog op circulaire economie laten wij een selectie van ons 2de hands meubilair heropwaarderen. Dit kan gaan van een nieuw bureaublad plaatsen, opnieuw schilderen, lassen en herstellen van schade tot het volledig herstofferen van zetels en fauteuils.

    Nadat we de meubels onder handen genomen hebben zijn ze zo goed als nieuw en klaar voor een tweede leven!


    Wij werken hiervoor samen met De Brug, een maatwerkbedrijf dat werkt met mensen met een erkende afstand tot de arbeidsmarkt. Dit is een bewuste keuze om ook ons deeltje in een sociale economie bij te dragen. Koop je dus een refurbished meubel dan steun je de niet alleen de evolutie naar een meer ecologische maar ook naar een socialere verantwoorde maatschappij en ben je nog altijd goedkoper af dan met iets nieuw!


    Bekijk hier ons aanbod van Refurbished meubilair


  • Doen jullie ook totaalinrichting?

    Door onze jarenlange ervaring met de producten die wij verkopen kunnen wij u zeker verder helpen met de inrichting van uw kantoorruimte.


    Wij kennen de gouden combinaties, klassieke setups, wat werkt en wat niet, waar klanten bijzonder tevreden over waren etc. Zowel vanuit onze ervaring als installateurs bij 2ECO Sales als vanuit onze ervaring uit 2ECO BV bij het ontmantelen van kantoorruimtes voor verhuizingen.


    Wij helpen u dus graag voort met de productkeuze. 


    Voor totaalprojecten met volledige planning werken wij samen met een architectenbureau dat gespecialiseerd is in inrichtingen met verantwoord, 2de hands meubilair, refurbished meubilair en meubilair uit ecologische productie.


    Voor meer info en contact bezoek onze pagina Interieuradvies.


  • Kan ik producten ook komen bezichtigen?

    Sinds kort hebben wij een nieuw magazijn te Stekene. Ons "oude" magazijn te Sint-Gillis-Waas zal nu worden ingericht tot showroom waar u als klant zelf kan komen kiezen en ontdekken.


    2ECO/2ECO Sales

    Lijkveldestraat 23b,

    9170 Sint-Gillis-Waas,

    Oost-Vlaanderen, België


    Schrijf u in op de nieuwsbrief en u ontvangt als eerste melding wanneer we klaar zijn om u te ontvangen!


  • Waar komt jullie meubilair vandaan?

    Ons tweedehandsmeubilair komt in sommige gevallen van faillissementen en eindereeksen maar het overgrote deel komt van bedrijfsverhuizingen.


    Veel grote bedrijven die verhuizen kiezen ervoor om volledig nieuw kantoormeubilair aan te kopen voor hun nieuwe locatie. Vroeger werd dan standaard alles uit het oude gebouw op de container gegooid, dat leek toen de efficiëntste methode.


    Ons moederbedrijf 2ECO was in 2008 bij de eersten om bewustzijn te brengen bij deze bedrijven dat deze producten nog perfect een tweede leven konden krijgen. Zeker daar het over professioneel kantoormeubilair gaat dat gemaakt is om zelfs bij intens gebruik jaren mee te gaan.


    Bezoek www.2eco.be voor meer info over hoe alles in zijn werk gaat.


  • Kopen jullie ook meubilair op?

    Opkopen doen wij via 2ECO, ons moederbedrijf.


    Misschien wordt uw bedrijf binnenkort overgenomen, stopgezet, of verhuist u naar een nieuwe locatie?


    Bij het leegmaken van uw bedrijfspand zal u altijd met restmaterialen blijven zitten. Bovendien kost een verhuis of relocatie voor uw bedrijf veel geld. Het brengt ook de nodige kopzorgen met zich mee.


    Er is zoveel dat geregeld moet worden, en de activiteiten van het bedrijf gaan gewoon door.

    2eco neemt het over

    Wij overzien het ganse verhuisproces: inventarisatie, opkopen en verkopen van kantoormeubilair & bedrijfsmateriaal, leegmaken van uw bedrijfspand en het bezemschoon opleveren.


    U hoeft zich dus niet meer druk te maken over de verdere afhandeling. Wij kunnen letterlijk alles uit handen nemen.


    Meer weten? Bekijk onze pagina Opkoop

    of bezoek voor alle details onze website: www.2eco.be


  • Wat is het verschil tussen 2ECO en 2ECO Sales?

    2ECO is ons moederbedrijf dat andere grote bedrijven helpt om concrete stappen te nemen inzake circulariteit

    • Terugnemen/opkopen van gebruikt kantoormeubilair en terug in de markt brengen hiervan.
    • Optimaliseren van de processen inzake leegruimen van bedrijven.
    • De overgenomen goederen zoveel mogelijk terug inzetten op de lokale markt.
    • Refurbishen waar nodig en mogelijk.
    • Optimaliseren van de eigen afvalstromen van ons bedrijf.
    • Samenwerkingen met beschutte werkplaats en maatwerkbedrijven om zo circulaire en sociale economie te verenigen.
    • Werken met de juiste partners voor recyclage van niet recupereerbaar kantoormeubilair.

    2ECO Sales is het kanaal waarlangs we de betere selectie producten aanbieden aan particulieren.


NOG IETS ONDUIDELIJK?

Share by: